Da KitchenTime begyndte at gentænke sit varelagers effektivitet, kom Element Logic op med en automationsløsning

E-handels-iværksætterne Joel Falck og Anton Malmberg har været på noget af en rejse, siden de grundlagde KitchenTime for tre år siden. Med hjælp fra Element Logic tog de kontrollen over deres intralogistik.

Som en af Nordens førende leverandører af produkter til hjemmet tilbyder KitchenTime 70.000 produkter til over 250.000 kunder i de nordiske lande. Virksomheden havde dog brug for hjælp til at øge sin effektivitet.

Et helt nyt varelager

KitchenTime havde et tredjepartslogistik-setup, da man besluttede sig for at gentænke sit varelagers effektivitet. For at øge effektiviteten yderligere var Element Logic fra begyndelsen en del af projektet med at automatisere et helt nyt varelager fra bunden.

Det nye varelager på 5.000 m2 – beliggende i Eskilstuna – råder nu over et AutoStore®-setup med kapacitet til 35.000 kasser.  Derudover leverede Element Logic også alle manuelle hylder til de varer, der ikke opbevares i AutoStore, ligesom samtlige intralogistiske processer blev varetaget af Element Logic.

autostore

Et setup til fremtidig vækst

Element Logic’s løsninger inden for automatisering af varelagerdrift gør det nu muligt for KitchenTime yderligere at opskalere virksomheden de kommende år. AutoStore®-installationen med Element WMS® udgør et solidt setup i forhold til en højere kapacitet på lang sigt, hvilket bidrager til både skalerbarhed og mere effektive processer.

Ud over at optimere varelagerets ydeevne giver det nye automatiske varelager mulighed for at håndtere sæsonudsving og –peaks.

Klar til det næste skridt?

Find ud af, hvordan Elememt Logic kan optimere dit varelagers ydeevne.

Kontakt os