Element Logic lancerer ny cloud-baseret dataplatform

Robotlagerspecialisten Element Logic lancerer nu en cloud-baseret dataplatform, som i realtid indsamler, analyserer, deler og anvender datastrømme fra flere datakilder.

eLogig er en helt ny softwareløsning, som er bygget på Microsoft Azure-teknologi med det langsigtede mål om at tilbyde en fuldautomatisk lagerløsning, der optimerer sig selv.

""Intralogistikverdenen er under konstant forandring. En dygtig måde at bruge data på vil være et vigtigt parameter for optimering af drift og lønsomheden for den enkelte virksomhed.""

— Nikolaj Bjørn Eriksen, Managing Director, Element Logic Danmark

Data er guld

Element Logic, hvis danske afdeling har kontor i Odense, har indgået partnerskab med Microsoft. Som følge af dette partnerskab lancerer de den nye data-baserede dataplatform eLogiq. Den er bygget på Microsofts cloud-baserede Azure-teknologi. eLogiq gør det muligt at analysere datastrømme fra forskellige kilder i realtid, hvilket tillader virksomheder at tage de nødvendige skridt til konstant at optimere lagerdriften.

– Med eLogiq kan vi hjælpe vores kunder med at forbedre interne processer, øge effektiviteten og give dem hurtigere og mere pålidelig ordrehåndtering, siger Sutharshan Nadarajah, teknologidirektør i Element Logic.

– Der findes værdifulde data i vores kunders lagerløsninger, og eLogiq samler og strukturerer dem i en database. Dataene findes i flere kilder, herunder Element Logics øvrige softwareløsninger, eManager, eOperator og eController. Vores software kan derfor anvendes til datadreven optimering, uddyber teknologidirektøren.

Et maraton – ikke en sprint

Element Logic har optimeret lagerdrift siden 1980’erne. De specialiserer sig i at udvikle software og automatiserede løsninger, der gør det muligt for virksomheder at designe, drifte og administrere en lagerløsning fra ende til anden. Softwaren og de automatiserede lagerløsninger genererer løbende store mængder data, der behandles, analyseres og præsenteres som værdifulde indsigter for at skabe et pålideligt datagrundlag for beslutninger.

eLogiq-dataplatformen, den nye cloud-baseret dataplatform, er udviklet til netop dette formål; at indsamle data, strukturere og analysere dem og derefter bruge dem til forskellige værdiskabende tjenester og applikationer.

I de kommende måneder og år vil flere tjenester og applikationer blive tilføjet til eLogiq. Herunder en dashboard-løsning, der viser behandlede nøgledata baseret på KPI’er og en API-løsning, der gør det muligt for lagerstyringssystemer at hente rådata fra eLogiq.

Fremtidige tjenester vil desuden omfatte forudsigende analyser af vareflow og mulige problemer, samt yderligere optimering af lageret, selve dataløsningen og dataindsamling for at dokumentere bæredygtighed, risikostyring og regulatoriske krav.

– På sigt er målet en automatiseret lagerløsning, der optimerer og justerer sig selv ud fra dataindsigt. Dette vil frigøre tid og ressourcer til andre opgaver. Vores digitaliserings- og procesoptimeringsløsninger kan leveres som færdige applikationer. Det betyder, at vores kunder kan fokusere på værdien og resultatet og mindre på selve processen, forklarer Sutharshan Nadarajah.

Kontaktinfo

For yderligere information:

Sanjin Vujanovic After Market Director, Element Logic Danmark Mail +45 28697630

Join our newsletter

Keep up to date, get insights and product updates straight to your inbox.

Sign up

Nysgerrig på at vide mere?

Læs mere om eLogiq og vores øvrige softwareløsninger

Læs mere her