Nadarajah og Reime smiler til kameraet foran Microsofts reception.

Element Logic indgår samarbejde med Microsoft om ny cloud-platform

Element Logic og Microsoft samarbejder om at udvikle en cloud-baseret platform i Azure, som vil forudse hver enkelt varelagers unikke behov i realtid. Det gør kunderne mere effektive og i stand til at vækste yderligere.

“Vores ambition er at levere de nødvendige redskaber til vores kunder, som sikrer, at de kan forblive konkurrencedygtige på deres respektive markeder,” siger Rahman Khanani, Chief Innovation and Strategy Officer hos Element Logic.

Med denne ambition for øje har Element Logic for nylig indgået et samarbejde med Microsoft om at udvikle og udarbejde en cloud-baseret platform i Microsoft Azure, som anvender data til at forudse og analysere på nødvendige handlinger til at optimere varelagrenes drift.

“Vi stræber efter at accelerere Element Logics cloud-tilpasning ved at udvikle en innovativ platform, som fra begyndelsen er udviklet til skyen. Det gør det muligt for Element Logic og deres kunder at vækste yderligere,” forklarer Daniel Reime, Lead Partner Development hos Microsoft.

Forudser konkurrencedygtighed  

Den cloud-baserede platform vil anvende eksisterende data til at forudse mulige måder, hvorpå varelagerets ydeevne kan optimeres.

“Vores kunder opnår en klar konkurrencefordel ved at have denne cloudbaserede platform som en integreret del af deres lagerløsning, fordi de interne processer bliver mere effektive, ligesom ordrehåndteringen bliver både hurtigere og mere pålidelig,” forklarer Sutharshan Nadarajah, Technology Director hos Element Logic.

Nadarajah og Reime taler sammen, mens de sidder på en sofa.
DEN IDEELLE PARTNER: Gennem partnerskabet med Microsoft vil Element Logic gå fra at være en dataindsamler til at tilføje databaseret værdi til visualisering og optimering.

Microsoft er – især via sin Microsoft Azure cloud-løsning – førende inden for sin branche. Det vil gøre det muligt for Element Logic automatisk at indsamle og kontekstualisere data fra forskellige kilder og visualisere denne information til kunderne for at optimere varelagerets ydeevne.

“Element Logics ambition er at kunne tilbyde sine kunder datadrevne lageroptimeringsydelser ved at anvende Azure Machine Learning og AI,“ forklarer Reime fra Microsoft.

“Vi har allerede et godt samarbejde oppe at køre med Microsoft, og vi ser frem til at anvende den nyeste cloud-teknologi til at udvikle værdifulde redskaber til vores kunder,” tilføjer Rahman Khanani.

Vigtigheden af data

Data har altid været nøglen, når det gælder udviklingen af nye og værdifulde løsninger. Jo mere data man har adgang til, jo større indsigt får man – og for at forblive konkurrencedygtig i dagens skiftende markeder er det afgørende at have indsigt nok.

I dag ligger der ubenyttede, værdifulde data i vores kunders lagerautomatiseringsløsninger. Cloud-platformen vil indsamle data fra disse kunder for at skabe en database, hvor kunder kan tilgå og bruge deres egen data samt i anonymiseret form se og anvende eksisterende data fra alle Element Logics kunder. Den største værdi opstår nemlig, når man kombinerer dataene fra forskellige Element Logic-løsninger.

”Adgang til data er lige så afgørende for en sund virksomhed, som ilt er for menneskekroppen,” fortæller Nadarajah.

Kimberly Mathisen, som er CEO hos Microsoft Norge, ser også frem til at gribe mulighederne for, hvordan den cloud-baserede platform kan frembringe positive ændringer i logistikbranchen – et område med stort potentiale.

“Med udviklingen af denne nye platform har vi til formål at hjælpe Element Logic med at gøre deres lagerdrift mere bæredygtig samt at effektivisere og optimere eksisterende lagre. For at gøre logistikken både bedre og grønnere er det nødvendigt at gøre brug af alle tilgængelige data,” forklarer hun.

Første version står klar i 2022

Element Logic og Microsoft har ambitioner om at kunne lancere den første version af den cloud-baserede platform i første kvartal af 2022. For at sikre at platformen skaber reel værdi for kunderne, har Element Logic planer om at samarbejde med en af sine mest fremtidsorienterede kunder, Solar.

Vores robotarm, eOperator, samler en lille papkasse op på Solars lager.
TEST: Solar var den første kunde hos Element Logic til at anvende eOperator i sin drift. Nu bliver Solar også en del af samarbejdet med Microsoft i en rolle som testkunde.

Solar anvender vores robotplukkeløsning

Se eOperator i aktion

“Når dataplatformen lanceres, har vi planer om at tilføje den til vores eksisterende produktportefølje og integrere den i vores totalløsninger inden for varelagerautomatisering,” fortæller Nadarajah.

Gennem feedback og erfaring fra Solar og andre brugere vil Element Logic forsat optimere, opdatere og tilføje nye ydelser og mulige data intelligence-programmer for at tilføje endnu mere værdi til deres kunder.

“Vores formål er altid at optimere ydeevnen på vores kunders varelagre,” afslutter Khanani, som er Chief Strategy and Innovation Officer hos Element Logics.

Et portrætfoto af Nadarajag med en rød baggrund.
FOKUS PÅ KUNDERNES BEHOV: Rahman Khanani, som er Chief Strategy and Innovation Officer hos Element Logic, forsøger at opfylde kundernes behov og opfordrer til dialog.

Er du vide mere om, hvordan Element Logic kan optimere dit varelagers ydeevne?

Kontakt os for at høre mere!

Kontakt os!