Verdens første installation af AutoStores RelayPort

Den markedsledende nordiske sportsforhandler XXL øgede sin effektivitet med 50 % ved at installere AutoStores nye RelayPort-arbejdsstation.

”Den nye RelayPort er et virkeligt godt alternativ til den populære KarusselPort for de kunder, der har brug for endnu højere gennemløb. Ved konstant at have en kø af kasser har operatøren med det samme en ny kasse klar efter at have tjekket den foregående opgave af,” siger Arnold Hjelm Nielsen, Key Account Manager hos Element Logic Norge.

XXL, den markedsledende nordiske sportsforhandler, blev den første virksomhed på verdensplan til at tage AutoStores RelayPort i brug.

”Den forøgede håndteringshastigheden betragteligt, da ventetid mellem kasser er reduceret til et minimum. Vi er meget begejstrede over at se, hvor godt den her nye arbejdsstation fungerer i praksis,” siger Arnold Hjelm Nielsen.

Begejstring: Arnold Hjelm Nielsen fra Element Logic er begejstret over, hvor godt den nye AutoStore RelayPort er blevet implementeret hos XXL.

 

”Vi er meget tilfredse med RelayPort. Ved at bruge stationen på daglig basis har vi været i stand til at øge medarbejdernes produktivitet, hvilket tilsvarende har ført til lavere personaleomkostninger,” tilføjer Geir Nielsen, Logistics Director hos XXL.

Op til 650 kasser i timen

Den nye RelayPort består af en ergonomisk arbejdsstation med 2-6 buffermoduler, som kontinuerligt fodrer operatøren med kasser. Ved brug af samtlige buffermoduler og Black Line-robotterne kan stationen håndtere op til 650 kasser i timen.

Begge typer AutoStore-robotter, henholdsvis Red Line og Black Line, er kompatible med den nye arbejdsstation, hvilket gør den til en tilgængelig løsning for alle typer AutoStore-installationer.

”På dage med høj volumen og mange deadlines har RelayPort bevist sit værd og sin høje kapacitet ved at booste vores effektivitet endnu mere. På en højvolumen-dag kan hver medarbejder let fordoble hans eller hendes hastighed sammenlignet med den tilsvarende hastighed på andre stationer,” forklarer Kai-Remi Berge, Operating Manager hos XXL.

 

Element Logics serviceafdeling, som følger op på alle kunder på regelmæssig basis, var hurtig til at foreslå, at XXL udførte et retrofit på deres AutoStore-system med den nye RelayPort lige så snart, den blev tilgængelig.

Det tog godt en uge at samle og installere arbejdsstationen, som bl.a. omfattede et One Touch-modul og tre Tab-moduler.

Tæt på 100 % oppetid

XXL’s 32.000 m2 store sportsforhandler i Norge har brug for at køre effektivt og konsistent for at sikre, at ordrerne bliver leveret til tiden. Det samme gælder XXL’s 40.0000 m2 store omni-logistikcenter i Sverige, som servicerer hele EU.

”Vi har været meget tilfredse med udnyttelsesgraden. I løbet af de sidste par måneder med RelayPorten har vi haft tæt på 100 procent oppetid på stationen og er således bedre klædt på til fremtiden,” slutter Kai-Remi Berge fra XXL.

Fakta

  • Tæt på 100 % oppetid
  • 3.200 ordrelinjer per operatør per dag
  • 450 pluk (ved batch-pluk) per time med tre moduler og R5-robotten

Vil du høre nærmere om fordelene ved at skifte til RelayPort?

Kontakt os!