Boozt tager banebrydende Black Line-robotter installeret af Element Logic i brug

Verdens største AutoStore-varelager, Boozt, er de første til at implementere den nye serie af Black Line-robotter, der er installeret af Element Logic.

På Boozt´s topmoderne lager i Ängelholm, Sverige, er de nye Black Line-robotter fra Element Logic nu oppe og køre som en del af den første større Black Line-installation på verdensplan.

”Black Line har mange fordele såsom hastighed, driftssikkerhed og smarte batteriløsninger. Til syvende og sidst handler det om antal omkostninger per transaktion. Vi er begejstrede for at tage vores dedikation til automatisering og udvikling til det næste niveau sammen med Element Logic og AutoStore,” siger Boozts danske COO Niels Hemmingsen.

Boozt er et markedsførende teknologiselskab i hastig vækst, der sælger mode på nettet. Boozt havde en nettoomsætning på 2,8 milliarder svenske kroner i 2018. Virksomhedens varelager er allerede det største AutoStore-anlæg i verden og bliver løbende udbygget. Når det nuværende lager er fuldt udnyttet, vil det rumme 500.000 opbevaringskasser og 500 robotter.

Hæver barren for automatisering

”Boozt har konstant presset os til at hæve baren for, hvad der er muligt. Når vi som leverandør har en kunde, der vækster så meget og hele tiden udvikler sig, er vi også nødt til at være på stikkerne for at følge med. Derfor er vi glade for, at vi sammen med Boozt kan tage de nye Black Line-robotter i brug,” siger Nikolaj Bjørn Eriksen, administrerende direktør i Element Logic Danmark A/S.

I takt med at e-handelen vokser, stiger efterspørgslen på hurtig levering også. Kunder forventer i højere grad, at deres ordre leveres med det samme. Derfor har Element Logic altid fokus på at levere profitable lagerløsninger for sine kunder.

Boozt har haft en oppetid på 99.7 % oppetid og en konstant høj plukrate – selv under udvidelserne. Og 9 ud af 10 Boozt-ordrer leveres til kunden inden for én dag. AutoStores teknologi har øget såvel hastigheden til markedet som medført produktivitetsgevinster.

”Black Line er skabt til kunder som Boozt, der har brug for at klemme de sidste procenter ud af deres AutoStore. Black Lines nye batteriløsninger gør den oplagt til 24/7, hvilket især kan blive en gevinst i peakperioder som Black Friday og andre højtider,” udtaler Nikolaj Bjørn Eriksen.

Black Line er en videreudvikling af AutoStores velkendte Red Line-koncept. Med Black Line får man bl.a. et slankere robotdesign, større kapacitet og højere hastighed. Læs mere om Black Line her.