autostore

Boozt booster logistikken med AutoStore

Den svenske modegigant Boozt vil booste logistikken med AutoStore.

Boozt Fashion AB har underskrevet en kontrakt med Element Logic AB vedrørende leveringen af det automatiske robotlager AutoStore til virksomhedens nye centrale varelager i Ängelholm i Sverige.

Førende på e-handel med morgendagens varelager

Siden etableringen i 2009 har Boozt udviklet sig til en af de førende online modeforhandlere. Som en konsekvens af stærk vækst, et øget behov for stordriftsøkonomi, steg presset på såvel varelager som logistik. Pt. bliver et yderst moderne og fuldt automatiseret varelager på ca. 42.000 kvadratmeter etableret, hvilket vil sikre branchens hurtigste leveringstider og håndtering af returvarer. Som en central del af dette varelager vil Element Logic levere robotlageret AutoStore. Med 130.000 kasser og 130 robotter vil der blive tale om den største installation i Skandinavien, som vil håndtere i omegnen af 90 % af vareflowet gennem varelageret.

Hver måned sender Boozt 400.000 produkter ud til sine kunder og regner med, at dette antal vil stige drastisk. Det er årsagen til, at man investerer kraftigt i AutoStore. Automatiseringen hos Boozt kan anses som det første skridt på vejen mod at optimere varelagerets kapacitet og produktivitet samt reducere varehåndteringsomkostningerne.

”AutoStore vil give os mulighed for komprimere den nuværende varelagerplads ned til 1/3 af den plads, der er påkrævet i dag. Ligeledes forventer vi en over 100 % forbedret effektivitet på vores pick & pack-processer ved at implementere de her 130 robotter,” siger COO Niels Hemmingsen.

Automationsprojektet vil finde sted i Boozts nye varelagerfaciliteter i Ängelholm i Sverige, hvor det er muligt at udvide AutoStore-løsningen yderligere. Boozt ser frem til et langvarigt samarbejde med Element Logic.

EWMS® og AutoStore – ”e-handelsboosteren”

Ligesom Boozt oplever også Element Logic en stærk vækst de senere år, særligt med AutoStore og i særdeleshed inden for detail og e-commerce.

”Det faktum, at Boozt nu har valgt Element Logic som sin systemintegrator inden for automation er en klar anerkendelse af vores position som en af de førende systemintegratorer på det nordiske marked,” siger Håvard Hallås, Sales Director hos Element Logic.

”Vi er selvfølgelig ekstremt stolte og ydmyge over at have fået muligheden for at arbejde sammen med så kompetent en spiller som Boozt. Vi konkurrerer begge på hårde markeder med hård, international konkurrence. Men via vores fælles dedikation for effektiv logistik er vi meget motiverede for at bruge dette partnerskab til at højne begge virksomheders konkurrenceevne og tage os begge til nye højder inden for varelagerlogistisk og e-handel,” slutter Hallås.

Boozts valg af AutoStore er hovedsageligt baseret på de følgende faktorer: En god udnyttelse varelagerpladsen, høj kapacitet og gode muligheder for at udvide systemet i takt med Boozts høje vækstrater. Derudover har den korte vej til implementering og muligheder for integration mellem forskellige systemer (WMS og EWMS) været afgørende for Boozts valg. Ved at vælge Element Logic som systemleverandør får Boozt den nødvendige sikkerhed for, at systemet vil leve op til virksomhedens høje krav.

Boozt Fashion AB

Boozt.com er en online butik med tøj, sko og tilbehør til kvinder, mænd og børn. Butikken åbnede i 2009. Hos Boozt.com vil du finde mere end 400 skandinaviske og internationale modebrands såsom Odd Molly, By Malene Birger, Tiger of Sweden, Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, MOLO og Boss

Boozt.com er en del af Boozt Fashion AB, der også driver online butikker for ECCO og Day Birger et Mikkelsen.

 

Klar til at booste din effektivitet?

Find ud af, hvordan Element Logic kan optimere dit varelagers ydeevne.

Kom i kontakt med os